BuzzadorBLOG

måndag 2 mars 2009

Underbara rosor...








Jag blev förärad med dessa underbara el toro rosor på fredagen. Tyvärr så börjar några hänga med huvudet fast jag skar av stjälkarna och doppade dem i hett vatten, men fortfarande finns det två ståtliga tjurar som håller huvudet högt.


Jag är förälskad!! I vem då undrar ni väl, jo i pelargonior! Jag har inte kunnat hålla mig från att köpa fyra nya redan!! Jag har bara 15 olika sorter förut. Jag stal två skott på Kanarieöarna utanför ingången till vårt hotell när vi gick ut , gömde dem i en annan kruka under blad tills vi kom tillbaka. Kruxet var att det fanns övervakningskameror utanför ingången så dit kan jag väl inte komma mera.




Tror ni jag har fått vårkänslor? Ja men nu får det vara nog!

2 kommentarer:

  1. Hej, vackra blommor men blommar dina pelargoner redan? jag har just tagit fram och klippt ner mina, ställt dom i min soliga veranda så dom skall få växa till sig. Hur går det med ditt midjemått? Mitt har i alla fall inte blivit större sedan jag slutade med sockret./inger

    SvaraRadera
  2. Det är nog fjolårets blommor, de är på vintervila i Eckerö nu. Midjemåttet, ja måttbandet har hakat upp sig och vill inte gå att dra åt igen....

    SvaraRadera