BuzzadorBLOG

lördag 14 mars 2009

Holger är försvunnen!!!!







Har bara skalet kvar av Holger men han är tom inuti! Var är hans själ? Alltså min stora släktforskning är försvunnen.
Det är andra gången som min släktforskning har försvunnit, den finns inte ens kvar i gamla datan, så vad hjälper det att försöka föra över den till nya. Jag har inte varit inne i det på en par år och nu finns det inte kvar. Förra gången det försvann kraschade hårddisken.
Vi tog itu med det på nytt, jag läste upp ( hade en del kopierat på papper) och Gunnar förde in. Det gäller säkert mer än hundra släktingar ända till sjuttonhundratalet. Alltså Holger-programmet är kvar men innehållet är borta. Jag tror att det kanske finns kvar någonstans för det finns filer som vi ser vissa uppgifter i men otydbara, förstår mej ej på att spåra upp det??
Vet inte om vi orkar sätta ner timmar av arbete och föra in allt på nytt för att sedan tappa bort det igen?? Jag har iallafall fotona kvar. Först i raden kommer jag ( det troode ni inte va? )sedan min mor, morfar,morfars far och sist min morfars farmor Maria Sofia Eriksdotter född 27 oktober 1824 i Hammarland.

1 kommentar:

  1. Oj, jag har Holger med. Brukar säga till Lennart att försvinner Holger så försvinner jag med. Nu måste jag köra över han till en skiva och det blir i morgon det...Inger

    SvaraRadera