BuzzadorBLOG

lördag 28 februari 2009

Det ska bli förändringar med tiden....


I går kväll blev jag bjuden på försenad födelsedagsmiddag av mina vänner. Kvällen började vi med att planera hur vi skall fira våra nästa jämna födelsedagar. Vill inte skriva ut hur mycket vi fyller jämnt då det hörs för hemskt (är vi åldringar då?). Vi tyckte att varför ska man äta desserten till sist när man redan är mätt och inte riktigt kan njuta av den för fullt, nej då ska vi börja med desserten kl två på dagen och sedan kaffe, kl fem äter vi middagen ( gärna två rätter) sen orkar vi väl till kl åtta. Det skall också hållas tal av var enda en, kan man inte komma på något själv får man hitta en passlig dikt eller sjunga en sång. Ja, på tal om sång så läste mina vänner varsin vers av Märta med träbenet för mig ( inte sjöng dom ens fast flera stycken är duktiga sångare!). Ja, det har hetat klassträff ( när vi träffas en gång i månaden) nu i 40 år, kanske det är dags att byta namn men jag hittar inte på något bättre. Är det någon som har ett förslag vad vårt gäng och våra sammankomster ska kallas? Kråkting?

3 kommentarer:

  1. En trevlig kväll och alla 9 tjejer var med! Hoppas vi håller ställningarna tills vi får börja med efterrätten!

    SvaraRadera
  2. Ja vi vi är ju stronga så nog håller vi till 70!

    SvaraRadera
  3. Vi har ju alltid lika roligt när vi träffas och den här kvällen var ju lite extra i så fin miljö och med så god mat och gott vin.
    Ser redan fram emot nästa träff, vi hade ju inte pratat färdigt som vanligt!
    Och vi tar modell av en viss morsa och håller oss pigga och alerta till 90, och kanske ännu längre...

    SvaraRadera