BuzzadorBLOG

söndag 8 mars 2009

Solen skiner

Vad glad man blir när det är vacker väder och solen visar sig, det ända som är lite förargligt är att dammet oxå visar sig när solen skiner in.
I går var vi till Sverige och shoppade (det är bäst att passa på när kronkursen är så fördelaktig). Vi gjorde en deal med Jonte och han köpte en häftig speldata och vi köper hans gamla. Det är så att vår data håller på att ge upp finns ej mera delar att få till detta gamla åbäke som suckar och stönar hela tiden. Jontes har nog en ganska bra data, men som det nu är så fordras det mer och mer kapacitet för att kunna spela de nyaste spelen, så därför blev det som det blev och han kunde dra fördel att vår data håller på att ge upp. Jonte köpte oxå ett nytt bowlingklot och vi måste ända till Hägersten för att köpa det och få det uppborrat efter hans grepp. Klädshopping blev det oxå till hela familjen fast det inte riktigt var meningen, det är lättare att hitta något om man bara tittar lite och inte absolut är ute efter att köpa något speciellt för då brukar det var hopplöst att hitta det man söker. Nu fanns det en massa fina kläder som vi bara inte kunde låta bli att köpa!
Midjemåttet det är det ingen framgång med. Jag har varit på 60 årskontroll till företagshälsovården och där fick jag ett måttband med olika färger för risker, ja jag hamnade förstås på den grannaste röda färgen och det betyder faligt, risk för explosion? eller vad tror ni?
Fast jag drog in magen hjälpte det inte och varför ska dom mäta precis på värsta bilringen??
Jag får väl försöka ta nya tag och dra åt det jäkla måttnadet att jag kommer åtminnstone ner till orange.
Jag börjar som vanligt i morgon för vi har just blivit bjudna på kaffe med nybakade bullar hos Marita.

3 kommentarer:

  1. Hej, har inget måttband, jo det har jag men vågar inte testa det. Ingen våg men jag har några jeans som jag skall prova om en månad ungefär, till påsk säger vi! Ett litet mål på den långa långa färden som skall försöka räcka livet ut. Det beror på hur gammal jag blir.
    ;-)/inger

    SvaraRadera
  2. Hej,vad är det man brukar säja -jo ju nu får
    Gunnar mycket av dej-tänk om du sku vara mager
    vad sku han då krama om?/Lotta

    SvaraRadera
  3. Ja, ja men hans armar ska räcka till också!

    SvaraRadera