BuzzadorBLOG

onsdag 11 mars 2009

Jobbiga tider

Jag har jobbiga tider, håller på att flytta över uppgifter från gamla datan till den nya. Jag som inte kan slänga något har samlat på mig många hundra länkar (favoriter) som jag för in på nya datan ( är inget datasnille som klarar detta med teknikens under). Vi har satt en gammal antik skärm till gamla datan och det är så otydligt att det är ibland omöjligt att läsa adresserna, och jag skrivar av och för in på den nya datan. Skratta inte åt mig men jag tror att allt kan behövas igen! Men nu är nästan allt klart, lite fotbollslänkar som Gunnar får hjälpa till och avgöra om vi ska sätta in igen.

3 kommentarer:

  1. Men moster...
    Man går ju in under arkivmenyn i Explorer och väljer exportera. Sparar favoriterna/länkarna på en diskett,usbminne eller cdskiva. Sen kör man in dom på nya datorn genom att gå in i arkivmenyn igen och väljer importera och letar upp filen där man nu valt att spara den.
    Låter krångligt att skriva av adresserna men har man inget annat för sig så ;)

    SvaraRadera
  2. Tack för infon! Tyvärr har jag redan krånglat igenom allt. Det var nog lite morbrors uppgift att fixa det men han tyckte inte det var så noga att spara allt, därför fixade jag det.
    Nu ska jag se igenom gamla sparade mail och
    flytta över!

    SvaraRadera
  3. Jag säger bara det Hur skulle vi klara oss utan datorn nu förtiden? Kanske vi skulle sticka fler sockor.../inger

    SvaraRadera