BuzzadorBLOG

torsdag 5 februari 2009

Jag matar kråkor!!
Jag har just smygit mig ut med matrester till våra kråkor, tittat till höger och vänster att inga grannar ser. Bakom vår lekstuga finns matplatsen och när jag närmar mig börjar jag ropa kra, kra och vips är de där! Det är det gamla feta paret, några medelålders och så ungdomarna. Skatorna är också hungriga. En gång tittade jag mig runt och såg ingen granne ropade kra, kra då plötsligt upptäcker jag grannen uppe på stegen vid taket. Jag smög hastigt in, nästa dag träffade jag honom och han frågar matar du skatorna " nää sa jag (jag matar ju kråkor)" och började genast prata om annat.
Sen var jag ut med hett vatten som jag satte i fågelbadet och löste upp isen, talgoxarna älskar att dricka ljummet vatten, Kålle koltrast kom också och drack och de tokiga blåmesarna började bada efter att de ätit sig mätta på jordnötterna. Vår stamgäst Hacke hackspett kom också och hävde i sig en massa talgkorv!
Ja nu har jag avslöjat en hel del.

2 kommentarer:

  1. Hej, vad kul att du börjat blogga! Du skall se att det går bra. Ibland har det inte hänt nåt att skriva om då, väntar man en dag så finns det alltid något. Djur och natur är ett ämne för mej oxå. Men har lovat mig själv att jag inte skall bli som min mor och mata råttorna...
    Hon kastade alltid ut matrester till fåglarna, trodde hon! Men man såg tydliga råttspår där..
    Hej från Inger som kommer dagligen att titta in här.

    SvaraRadera
  2. ja,ja jag har oxå fåttm höra att jag matar råttorna, men de har inte en chans.Efter 10 minuter är det slätt!!
    Vi får se om jag blir en riktig bloggare eller m det tar slut..

    SvaraRadera