BuzzadorBLOG

fredag 6 februari 2009

Jäkla sockor!
Jag har vid min ålder bestämmt att lära mig sticka sockor! Jag köpte ett vackert randigt garn och satte igång. Jag googla lite på hällapp när jag hade resåren färdig och skrev då ut en beskrivning, men,men det var nog inte så lätt med hällapp, alla avtagningar, upplockande av nya maskor och utökanden såå jag måste fråga min svärmor om hjälp och då gick det ganska bra men lite vid blev den nog. Nu har jag börjat på socka nr 2 den stickar jag lite smalare( jag tänkte att jag kanske river upp socka nr 1 och stickar om den från mudden). Ja nu har jag kommit till hällappen igen och det ser inte bra ut, jag har glömt vad svärmor berättade hur jag skulle göra
och de där ihoptagningarna vid hällappen ser inte kloka ut! Ja, men jag tänker sticka den färdig
i allafall med alla fel och brister och jag ska nöta på dem alla dagar och kanske sova med dem oxå, fast jag aldrig har sockor på natten annars!

3 kommentarer:

  1. Kom hit Birgitta så skall jag lära dej hälen så den sitter som en smäck. Stickade 10 sockor till julen och nu har jag stickat några till. Har även beskrivning på sockor utan häl, men dom passar bäst till tjejer eller kvinnor.
    Inger igen...

    SvaraRadera
  2. Ta med dej sockan till jobbet så kan jag visa hur du skall göra! Stickade ju ett femtiotal sockpar då jag var gravid och inte kunde göra annat än att "jäsa" i soffan:)

    Övning ger ju färdighet också så nästa par du stickar kommer att bli mycket bättre!

    SvaraRadera
  3. Mormor vill ju så gärna ha sällskap.. Så åk till henne så visar hon dig.
    Jag skulle behöva åka dit och fräscha upp mina kunskaper. (Fast det brukar vara lättare att lite fint nämna för mormor att jag skullle behöva ett par sockor. Å vips är dom där)

    SvaraRadera