BuzzadorBLOG

tisdag 24 februari 2009

Fastlagsbullar!

Jaa det där med midjemåttet går inte så bra just nu. Jag gick upp 1,5 kg på semesterveckan fast vi promenerade i flera timmar per dag, åt ingen godis bara lite kaffebröd och ett par efterrätter.
Nu försöker jag komma igång med att gå/jogga 4 ggr per vecka och inte äta något sött. Men idag är det ju fastlagstisdag och först en fastlagsbulle på jobbet sen kom Jonte hem med fastlagsbullar från skolan, så två fastlagsbullar blev det alltså idag.
I morgon firar vi av en arbetskamrat som går i pension, först något gott på morgonen sedan bjuder hon på tårta till kaffet och min filosofi är att är det fest/kalas då äter jag. På torsdag då får vi gäster och då kan jag ju inte sitta och bara se på när dom fikar ( det är ju oartigt) och på fredag är jag utbjuden på middag av tjejerna ( säkert även efterrätt). Ja, men måttbandet kan mäta upp till 150 cm!

2 kommentarer:

  1. ät och njut - med måtta ! du får ta igen det nästa vecka!
    vi kan väl kalla denna vecka till en "fest vecka "!
    en annan vän med många cm:rar i midjemått!

    SvaraRadera