BuzzadorBLOG

torsdag 13 augusti 2009

Måste köpa nya byxor

Gissa varför! Jo dom stämmer inte med midjemåttet och jag säger inte hur mycket och om jag behöver fler centimetrar eller mindre.
Jag läser i andras bloggar hur duktiga dom är och cyklar flera mil t.o.m upp för stora backar, men jag orkar inte cykla alls upp för några backar utan vid minsta lutning hoppar jag av och leder peden. Stackars gubben min när han är ut och cyklar med mig så klagar han att jag cyklar så sakta att både han och cykeln välter....
Dessutom har dottern varit till Sverige och kom hem med present till mig, en stor påse med mitt favoritgodis ( ett av mina favoritgodisar, nästan alla godisar är mina favoriter) sådana där ljusblå/rosa sura flaskor. Tänkte att jag ska inte äta upp dem utan att jag spar dem tills de blir oätliga, men så bestämde jag i allafall att jag öppnar påsen och tar en, eller två, eller tre och nu är halva påsen slut. De är ju sååå goda! Det är ju lika bra att äta dem hastigt så är dom borta och sen kan jag ta fram måttbandet och börja mäta.
Har faktiskt varit och promenerat tre dagar i rad 30 min, bättre än ingenting. Från och med nästa vecka ska jag börja äta förståndigt och skippa kaffebrödet och köpa hem lite surskorpor och så sätter jag på vindruvor som pålägg det är faktiskt ganska gott! Snart kan vi börja äta våra egna vindruvor som växer och frodas på söderväggen, det ser ut att bli massor i år.

3 kommentarer:

  1. Hmmpfr... Vindruvor är det för mycket socker i har jag läst, men det hindrar mej inte för att dricka vin ändå! Hör av dej när du behöver byxor i storlek XXL har några överlopps nu/inger

    SvaraRadera
  2. Tack det var snällt att jag får ärva dina byxor men i morgon ska jag själv ta tag i saken och försöka....

    SvaraRadera
  3. Åh, jag vill också ha vindruvor!! Fick smaka mormors och de var ljuvliga trots att de inte var riktigt klara ännu.

    SvaraRadera