BuzzadorBLOG

onsdag 5 augusti 2009

Hundstunden...







Idag fick vi hunderligt besök nämligen 13 st norska lundehundar, 11 stycken var valpar mellan fem och sju veckor. Nelly som är så glad att träffa andra hundar blev helt ifrån och visste inte vart hon skulle ta vägen så hon fick gå in och gömma sig. Hulda var betydligt tuffare hon lade sig tillrätta i en stol och betraktade busungarna.
De små vildbasarna skuttade runt bland blommor, buskar och t.o.m hade de funderingar att gräva efter potatis i potatislandet, men jag upplyste dem om att det är för tidigt att ta upp potisen nu.
De var så gulliga allihop, men min favorit var nog " Vitöga" som jag fick kämpa länge för att få ett foto av, till sist fick vi stoppa ner honom i kameraväskan så att han hölls stilla . Jag fotade en massa men jag hann mest få bara svansar och lite ryggar på bild.

2 kommentarer:

  1. Finns väl inget svårare än att fota valpar. Tänker du skaffa Lundehund? /inger

    SvaraRadera
  2. Nej absolut inte! Tror att jag inte ska ha flera hundar alls, men man får väl se!

    SvaraRadera