BuzzadorBLOG

måndag 27 april 2009

Livet med matlagning, tvätt, städning, handling, blomvattning.....

De är inte lätt att ha hand om hela hushållet nu då gumman ligger mest på sängen och drar sig. Morgonen går nog nästan som tidigare. Lunchen skall fixas handlas och funderas på så gumman får nåt att äta. Sen måste man fundera på vad det skall lagas till middag inte lätt åt vissa kinkiga personer, men nåt måste göras. Då maten är avklarad skall det diskas och redas upp. Sen skall blommorna vattnas ibland, inte bara en utan massor kanske hundra. Alla ska ha vatten annars klagas det, blommorn och också gumman. Det finns också en tvättkorg som svämmar över och det skall bykas. Inte alltför lätt att dela upp i olika typ av tvätt men hitills har det mesta samma färg då det är bykt som före. Då det har torkat skall det också tas reda på. Hur skall man veta vems som är vems? Mina kläder vet jag nog och de andra får väl protestera tex om gumman får Jontes kalsonger. Det finns också annat förstår ni väl. Det skall också städas lite i huset så inte alltför mycket dammråttor ligger i hörnen. I söndags var vi till Eckerö och tömde skithusen vid uthyrningsstugorna 6 st, där hjälpte Jonte till. Det fanns också en del blommor som skulle vattnas där. Gumman var nog med, men satt mest i bilen. På lördagen fixades landet i stan och jag satte lite potatis. Nu måste tvätten tas in och nya lakan skall sättas på sängen. Huhu. Efter det måste hunden och jag ut på en promenad.

2 kommentarer:

  1. Håhå, jag blev riktigt svettig./inger

    SvaraRadera
  2. ...men mat åt gumman??? Har inte gumman hål i magen???

    SvaraRadera