BuzzadorBLOG

onsdag 2 november 2011

Gammal och grå

Vi har tillbringat flera dagar nere vid Marsund och renoverat på en gammal sjöbod, tack vare värmen så har vi haft det riktigt skönt ner vid vattnet. Tyra har trivts som bara den och rusat runt som en galning, plockat gamla vasstrån och stenar både i vattnet och på botten, hon riktigt dyker ner så det bara bubblar..... Riktigt tokigt höll det på att gå i går då jag halkade på en brygga och ramlade på rygg och ner i vattnet med " fina kameran " med mig. Jag försökte hålla upp kameran men våt blev den och jag med och jag slog mig lite både här och där... Faktiskt så fungerar kameran som den ska, men man vet inte vad som kan komma efter, fast jag öppnade kameran och torkade noga.


Här är sjöboden med sina ruttna stockar före någon renovering



Tyra som rusar runt så vattnet yr



Bryggan som kastade mej på rygg



Nu har sjöboden fått lite nya bräder mot sjön, men fortfarande saknas portarna och så är det gubben i fulmössan ;)

1 kommentar:

  1. Hejsan,
    Det skulle vara roligt om du vill visa upp detta sjöbodeprojekt på Byggla.se. Det låter väldigt intressant. Är du intresserad kan jag erbjuda en morot.
    Maila mig på vendela.byggla@gmail.com så berättar jag mer!
    /Vendela

    SvaraRadera