BuzzadorBLOG

onsdag 26 oktober 2011

Turkiet ger mersmak

Fanns alltför mycket att handla och faktiskt ganska billigt


Vackert bäddade sängar mötte oss, men inga överlakan eller påslakan får man, en filt eller ett grovt våffeltyg


För varmt att vara någon annanstans än vid havskanten


Utsikt från vår hotell balkong


Mördarbacken, som inte alls ser lika brant och hög ut på bild som i verkligheten


Stora vågor och röd flagg på stranden, men jag tror inte de byter flagg när det är någorlunda lugnt i havet heller...



Hemma igen efter en knapp vecka i Turkiet. Har ju varit till Alanya förut så det var inget nytt, men en sak var ny det var backen upp till hotellet. Det var en jättbrant vinkelbacke som helt tog musten av mig som hade lite dålig kondis.... Mördarbacken som den kallas (läste vi i recentioner om hotellet)var en pina när man var trött efter att ha varit ut och skulle hem till hotellet, det var faktiskt så illa att gubben och sonen både sköt på, drog och släpade för att få upp mig, undrar nog vad de vi mötte tänkte...
Lite dåligt väder de två första dagarna, med regn och åska men också solen tittade fram mellan molnen. Sen kom solen och vi var en par, tre dagar på stranden, hoppade i de höga vågorna och tyvärr blev jag lite för röd i skinnet, på sidorna under armarna har väl aldrig solat under armarna förut, förstår inte??
Tyvärr så fick jag magsjuka de två sista dagarna, både spydde och hade feber. Det är ett plus med det också , jag gick väl upp en massa de första dagarna med alla stora tårtbitar, så det jämnade väl ut sig till medelvikt. Men det var tungt att komma igång och bara jag tänkte på mat mådde jag illa. Så lite snöppligt slut på resan blev det. Tur att jag hann handla det mesta före, alla jeans och tröjor....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar