BuzzadorBLOG

tisdag 22 november 2011

Snart är jag sågexpert!

Oj,vad vi är flitiga, håller på att fixa nytt tak i "salen", vi började i går på eftermiddagen och så har vi fortsatt stundvis i dag .... 70 bräden skall upp och hälften har vi (gubben) faktiskt spikat upp redan! Vi samarbetar riktigt bra, gubben spikar och jag sågar och håller upp och i! Jag har ju inte varit så värst duktig på sågning förut, haft svårt att komma igenom det jag sågar och sågen har kilat sig fast så jag har behövt få hjälp nästan alltid! Men nu har det liksom lossnat lite, visst får jag kämpa på och dra för att komma igenom, men igenom kommer jag till slut, kanske för att det är att såga med rak såg i sån där girlåda.... Ja, på tal om girlådan så har vi inte samarbetat riktigt, gubben har varit aningen irriterad på mig då jag har haft ner girlådan i golv inte mindre än TRE gånger, som tur var har den hållit ihop, kanske är den lite vind.... Jag har slagit ner girlådseländet med brädet när jag skall bära ut det, så har den hoppat i golv när jag sågat färdigt eller så har den bara hasat ner i golv.... Trillar den i golv flera gånger så är det slutsågat för mej enligt gubben (:








4 kommentarer:

  1. Sätt fast lådan med en tving eller ett par skruvar ner i arbetsbordet då är det lättare att såga också.

    SvaraRadera
  2. Ja herre gud vad vi har byggt! Fortsätter ni ett tag till så står Gunnar där med öppen hand och du vet precis vilket verktyg han behöver.
    Man kan bli ett riktigt bra byggarteam precis när allt är klart.../inger

    SvaraRadera
  3. Och Gunnar skulle kunna låna en häftpistol av oss så slipper han stå med hammeren

    SvaraRadera
  4. Tack för alla råd

    SvaraRadera