BuzzadorBLOG

onsdag 12 januari 2011

Gnäll och åter gnäll...



Usch vad tröttsamt det är att var krasslig, har haft feber i en vecka, inte så hög, över 38 * som mest... dessutom hosta, huvudvärk och kroppsvärk. Varvat med Panadol och Burana, och förstås hostmedicin. Nu är jag så irriterad av att ligga och vila och inte orka något! Det enda jag har varit ut är till Hälsocentralen i går ( där fick jag höra att det är virus och det är bara att vänta på bättring), i dag fick jag en energikick då jag såg en stackars förvirrad, hungrig gräsand på vår tomt. Jag kastade på mig jacka, tog på mig stövlar och sprang ut med havre, men den blev så rädd och flög sin väg, inte hjälpte det att ropade " pocko, pocko" heller, som jag ropade åt sjöfåglarna i fjol, de som vi matade på isen vid Svibyviken.
Jag längtar efter energi!!!!!!!!!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar