BuzzadorBLOG

torsdag 9 december 2010

Här var det gardin poppuri

Knäpp som jag är så har jag gått runt och fotat våra gardiner, ganska roligt att få se dem på bild....

Här är våra gardiner i vårt tv/brasrum som har gula väggar och brun soffa, som ska bytas ut till jul ;), är inte riktigt överens med dottern vilken färg vi har beställt på soffan, hon säger att den är grå och jag tror att den är brungrå...

I vår grovis finns denna gardin som min mamma har virkat. Jag har just tvättat den i maskin och det blev en massa hål och bristningar som jag höll på att laga en hel kväll!

I vårt vardagsrum hänger denna gardin. Vi kallar vårt vardagsrum för salen, så som man gjorde förr i tiden om finrummet, salen var kall på vintern och användes mest bara för att ha kalas i. När barnen var små skojade vi och sa salen om vardagsrummet för vi hade kallt där på hösten så att alla mina blommor skulle få en liten vintervila. Fortfarande kallar barnen vardagsrummet för salen.

Denna gardinkappa hänger i vårt kök och det är en Marimekko gardin som jag trivs väldigt bra med, har nästan inte lust att byta till julgardin.

I vårt sovrum finns en gardin med olika fåglar och den passar så bra dit till de svagt rosa väggarna. Där hör vi på morgnarna fåglarna som kvittrar utanför och ibland tror man att det är gardinerna som fått liv.

Denna tunna gardin finns i det andra sovrummet på nedre våningen, gardinen är en gammal gardin som säkert är tjugo år och den hängde vi upp tillfälligt, men den passade så bra så den har hängt där i flera år.

Det var allt om våra gardiner....

1 kommentar:

  1. Fin idé att presentera dina gardiner och fina är dom med./inger

    SvaraRadera