BuzzadorBLOG

torsdag 23 december 2010

Dan före doppare dan....

Julgranen är inte så tokig men snart finns väl inga barr kvar...

Köksbordet och fönstret är uppiffat

Tyra beundrar tomtarna som bor på ryggstödet på soffan

Dessa tomtar som bor på runda bordet smyger runt på natten

Pepparkakor har vi bakat i mängder!

Kolapinnarna i olika storlekar...

I morgon är det julafton och det mesta är klart, julklapparna är köpta och granen är på plats och klädd, i år har vi köpt gran för första gången. Det var nog mot mina principer att köpa gran, det liksom hör till att tillbringa en halv dag i skogen och leta och granska granar för att sen hitta en som duger ( ofta har vi då kommit över gränsen till grannens mark ). Jag måste skryta lite att vi brukar ha fina julgranar med grova grenar och barr och som nästan alltid börjar växa! Årets gran börjar nog inte växa, den barrar redan som bara den... Orsaken till att vi köpt gran är all snö som finns i skogen och att jag har så ont i foten/pektån, jag sprang nämligen i dammsugaren en natt för en månad sen, gubben hade placerat den där man går och det var mörkt så jag såg den inte! Har varit till hälsocentralen och fått den tejpad och röntgad men inte har det hjälpt, för över en vecka sen skulle doktorn ringa för vidare åtgärder men han var sjuk då och inte verkar han blivit frisk ännu.... och inte jag heller!
Pepparkakorna och kolapinnarna är bakade, kolan och knäcken är kokad, köttbullarna är stekta och skinkan är också färdig så det enda som är kvar, är att lägga in sillen ( ligger i blöt). Ja, vi har faktiskt varit riktigt duktiga i år, det beror väl på att vi är lediga och kan ägna oss åt julstöket på heltid, annars brukar det dra ut till sista minuten och man har en hel del kvar att göra på t.o.m på julafton.
God Jul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar