BuzzadorBLOG

torsdag 1 april 2010

Nu är det slut med att springa på isen...


Det börjar bli dags att lämna fåglarna nu och de får leta mat själva. Vi vinglar ut på bräden över de öppna sprickorna i isen, tur att vi har bra balans! I dag hade faktiskt fågelantalet minskat och det var nog bara en fjärdedel kvar. Vi har lite bröd kvar och en del havre som dom ska få i morgon men sen får det vara nog. Men det har varit en lisa för själen! Ja nu ska det vara slutnojsat om fåglarna i Svibyviken och dom får flyga iväg. I kväll är det ju jag som ska ut och flyga med katten på kvasten till Blåkulla, jag lär väl träffa flera av er där!

3 kommentarer:

  1. Jo, det kan du lita på att vi träffas där, vi blir nog ganska många tror jag! Om bara kvasten håller!

    SvaraRadera
  2. Är Gitta-Gubben aspirant till Ålands Ålänning 2010? Jag tycker det!
    Glad Påsk till alla övriga läsare av Nellyhulda och förståss till Gitta-Gubben med familj, tvåbenta och fyrbenta!

    SvaraRadera
  3. Nej ingen Ålands Ålänning aspirant, har bara ett stort hjärta för djuren och kan jag hjälpa dem så får jag tillfredställelse själv!

    SvaraRadera