BuzzadorBLOG

lördag 3 april 2010

Gömda både i bok och och i grannskap...

Jag har helt fastnat i Liza Marklunds bok Gömda, har läst nästan hela dagen och kan inte lägga boken ifrån mig. Jag har läst flera senare skrivna böcker av L M men inte denna (hennes första?). Jag har läst över halva boken nu och resten av kvällen kommer jag väl att läsa...
Händelserna är ju inte påhittade utan baserar sig på verkliga händelser, det är för hemskt det som händer och hur allting bara fortsätter utan något slut på eländet.
Annars har det ju varit fint väder i dag och jag smög mig ut med kameran i solskenet.

Grannen "Bidrottningen" gömde sig inte när jag gick förbi

Blåsippsknopparna gömde sig, men fanns nog där en par centimeter långa

Närmaste grannens lakan gömmer sig i bakgrunden, ingen ljuvligare doft än tvätt som hängt ute


Längst in mellan enarna sitter Hulda gömd

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar