BuzzadorBLOG

fredag 2 oktober 2009

Nästa vecka....

Det finns så duktiga människor som bara bestämmer sig att gå ner i vikt, äta förståndigt, motionera m.m. och som oxå gör det!
Jag bestämmer mig ganska ofta att nu ska jag försöka att minska mitt midjemått men så kommer det något i vägen och jag faller för alla frestelser, då skjuter jag upp det till nästa vecka. Hade tillsammans med min arbetskompis Maggan bestämt att försöka gå ner lite i vikt, så där en kilo i veckan att börja med. På måndag redan fick jag ett fruktansvärt godissug och började leta i skåpen och hittade gubbens engelska lakrits......
Nästa dag kom jag på att både gubben och sonen fyller år den här veckan och då måste det ju vara ett par tårtor, så det var nog bäst att skjuta upp det till nästa vecka!
Roddmaskinen är instoppad i något hörn på vinden men kanske man skulle leta fram den till nästa vecka.

4 kommentarer:

  1. På måndag nya tag! Och inga undanflykter för nån av oss eller...

    SvaraRadera
  2. Tycker nog att Maggan o du skulle ta en riktig funderare :)

    SvaraRadera
  3. Hörrö du! Ät upp dej riktigt ordentligt så det finns lite och ta av, eller så du inte står ut mera. Det gjorde jag och nu njuter jag av att kläderna blir lösar och lösare. Har aldrig känt så förut. Kan även berätta att jag aldrig behöver gå hungrig mera, men lämnai bort socker och vitt mjöl även ölen (rodnar lite).../inger

    SvaraRadera
  4. ja man måste vara riktigt övertygad och inte så där på hälften....Gitta

    SvaraRadera