BuzzadorBLOG

torsdag 2 juli 2009

Jag bara ränner runt och missköter hemmet dessa dagar


Hos oss får man ingen mat på bestämda tider, nej förresten ingen mat på obestämda tider heller. Jag har husmorssemester och bara far runt och ser på fotboll, friidrott och människor från olika öar, jag njuter av det vackra vädret och av atmosfären här! Vet ni vad jag lagade till middag idag? Jo det blev jordgubbstårta. Gubben och jag åt sedan hamburgare på torget ( Games streeten) och ungarna fick skaffa mat själva eller vara utan. Man kan behöva en vecka utan att tänka vad ska jag handla? Vad finns inte hemma? Vad ska vi ha för middag som alla äter utan gnäll ( bortskämda ungar). Den här veckan bara struntar jag i allt vad mat och hushåll är! Man får ju punga ut med någon tia ibland så Ali får sälja lite han oxå.
Det är bäst att ta vara på detta öspel för om det tar lika länge igen förrän det blir öspel på nytt (18 år sedan förra ) och då kan ni ju själva räkna ut hur gammal jag är, man vet inte om jag då ränner runt på vår ö och bra struntar i allt och tar dagen som den kommer.

3 kommentarer:

  1. Du har helt rätt!

    SvaraRadera
  2. Ja det är skönt att ha en vecka och inte bry sig för mycket om det praktiska hemma...

    SvaraRadera
  3. Ja du nu har vi ju uppnått den trevliga åldern när vi kan göra precis vad vi behagar 'eller hur' /inger

    SvaraRadera