BuzzadorBLOG

lördag 25 juli 2009

Börjar tröttna på alla kryp


Har matat de de här slemmiga krypen med giftiga små blåa korn för jag tror faktiskt att det hjälper att minska sniglarnas framfart. Jag är nog rädd att småfåglarna ska hitta kornen och äta men man får hoppas på det bästa. Förr om åren gick jag med sax och tog dem och klippte hastigt bort huvudet och det tror jag är det lindrigaste för sniglarna så de inte behöver pinas. I år har jag plockat och saltat men jag tycker att de då vrider sig i plågor, inte vet jag? De blå kornen ger kanske oxå magvärk före slutet kommer??
Dessutom har jag haft en fästing i år och minsann var det inte en elaking som gjorde att jag fick ett röd fläck som bara ökat i omkrets och nu måste jag äta antibiotika i två veckor...
Lilla gulliga Hulda bet och klöste mig så bloden rann i går kväll när jag skulle ta bort en fästing ( som inte var en fästing utan en ruva).
Dessutom så finns det massor med mygglarver som simmar runt i mina blomvattningshinkar och kärl, väntar bara på att de ska kläckas och börja flyga, så de så!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar