BuzzadorBLOG

söndag 9 oktober 2011

Jag vill int, jag vill int....

Jag vill int ha höst, jag vill inte ha vinter ( knappast jul heller), jag vill int ha mörkt 18 timmar i dygnet...... Jag tycker int om höstfärger, orange är min absolut sämsta färg! Jag vill int ha kallt, för jag tycker inte om att ha en massa kläder på mig, jag vill gå halvnaken! Jag avskyr snö, det är inte alls vitt och vackert och djuren i skogen har svårt att hitta mat! Vill int ha is på sjön, man kan plurra igenom den när man matar alla svältande änder! Ja, vad kan jag mer klaga på??
Jag älskar våren, när allt smälter och knoppar brister, allt börjar grönska och blomma. Jag tycker det är underbart när man märker att dagarna blir längre och ljuset kommer! Jag t.o.m. gillar att ögonen kliar, näsan rinner och det rensar upp i huvudet av att nysa!
Har jag höstdepression?









2 kommentarer:

  1. Har vi ingen vinter så får vi inte heller en vår. Jag gillar alla årstider men kanske det är sämst i slutet av november och början av december. Värst är det när det är mer än 25 grader på sommaren...
    /inger

    SvaraRadera
  2. ;) Ja du har väl rätt, men, men mörkret är nog en pina på senhösten och när vi vridit fram klockan en timme....

    SvaraRadera