BuzzadorBLOG

lördag 9 juli 2011

Kråkting på Klinten














Solen och värmen gjorde att Kråktinget kunde ha en toppen kväll hemma hos oss i går. Gubbarna var också inbjudna för en gångs skull och jag tror att dom också trivdes i det annars så slutna damsällskap. Som vanligt när vi ska ha bjudning så blir det stressigt i slutändan av matlagningen, svetten rann i det heta vädret när fisksoppan skulle kokas i 10 liters kastrull ( jag berättade inte att vi tidigare har kokat hundmat i den i 10 år). Men allt blev nog färdigt i någorlunda tid.... men, men mitt tanklösa nöt jag hade satt vetemjöl i soppan! Vi har en glutenallergiker i gänget och jag hade lovat vitt och brett att hon kan äta allt ( fisksoppa behövs det väl inte mjöl i ), men inte förrän soppan skulle serveras kom jag på att jag satt mjöl i den. Gud i himmelen vad skulle hon äta!!!!!!!!! Hade inte något annat hemma heller, så det blev en tomat, lite sallad, gurka och räkor och kräftstjärtar, glutenfritt bröd hade jag köpt så det fick hon ett fat med.... Jordgubbstårtan var helt glutenfri i allafall!

Vi hade kråkkamp ( vi kråkor mot våra gubbar), kastade pil, boule och spelade kubb, jag behöver väl inte säga att det väl sammansvetsade damlaget vann!

Jag tackar han där uppe för det fina vädret, så att vi kunde ha en toppenkväll tillsammans ute i trädgården!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar