BuzzadorBLOG

onsdag 6 juli 2011

Fortsättning på Lillhacke följetongen...






Vi börjar bli riktigt tajta Lillhacke och jag... Han har flyttat till våra tallbuskar och är där mest hela tiden och äter jordnötter. Han spanar in mot vårt hus för att få kontakt med mig, två-tre gånger har han försökt komma in till mig och flugit i fönsterrutan, som tur är har han överlevt men säkert har han haft lite hjärnskakningar. Jag kan stå på trappan en par meter från honom och smacka och prata och han tittar mig i ögonen och nickar... Grannarna tittar lite undrande på mig och skakar på huvudet och kan nog inte förstå vem det är jag pratar med och smackar åt, men det får jag väl ta ;)


Kan också berätta att Lillhackes pappa har skött riktigt bra om sin son, han håller nästan hela tiden koll på honom och matade honom att börja med, han lärt honom att sätta fast jordnötter i små hackade hål i träden och sen äta därifrån, mamman har faktist inte varit lika aktiv i uppfostrandet, hon har bara visat sig enstaka gånger.


Lillhacke har vuxit till sig och klarar att äta själv och han är lätt att känna igen på sin röda tvära pannlugg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar