BuzzadorBLOG

lördag 25 juni 2011

Trevlig midsommar!



I går small det i en fönsterruta, antagligen av att en fågel flugit i rutan. Jag gick ut för att titta efter och tro det om ni vill, men där låg Lillhacke med sin tvära röda lugg och såg yr ut... Han tittade på mig en stund och jag frågade " kan du flyga?" han vred på huvudet och nickade och flög iväg ;) Stackars lilla pippin, han hade antagligen hört min röst inomhus och försökt komma till mig, ni vet ju vilket förhållande vi har...
Jag har varit till boet och lyssnat och tittat, det är tomt, så jag är alldeles säker att det var Lillhacke som på vingliga vingar körde i fönsterrutan, hans föräldrar håller ju på att äta oss ur huset, jag förser dem dagligen med jordnötter.
Tyvärr så kom jag mig inte för att hämta kameran och ta ett foto, så här kommer ett gammalt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar