BuzzadorBLOG

söndag 19 juni 2011

En tokig kärring med röd tröja sitter på vägkanten...







I går berättade gubben att det fanns ett hackspetts bo vid gång/cykelbanan vid stora vägen nära oss. Jaha, tänkte jag dit går jag med kameran och fotar det hela. Jag traskade iväg och hittade genast boet ( på grund av allt tjatter i det), satte mig på vägrenen i givakt med kameran färdig laddad och väntade. Jag hade Tyra med mig och hon kunde inte sitta stilla utan nojsade på, och ingen fågel kom fram... Jag skickade sedan hem Tyra med gubben som kom småleende cyklande förbi, och väntade och väntade med kameran upplyft framför ögonen. Jag blängde lite på alla cyklister som for småleende förbi och verkade tänka vad är det för en tokig kärring som sitter bakom en buske i gräset på vägkanten och ser allmännt förvirrad ut. Jag satt säkert där i en timme och resultat ser ni ovan. Två hastiga turer med mat åt ungarna kom mamman och inte blev det så lysande bilder för ungarna var bara hastigt fram i hålet! Som tur var så blev jag utan ström i kameran så jag fick knalla i väg hem, tur var väl det annars hade jag väl suttit där ännu, så envis som jag är när jag har fått något i huvudet ;)

Tillägas kan att jag hade jätteont mellan skulderbladen i går kväll, atagligen för att jag satt och spännde mig och höll upp kameran...

2 kommentarer:

  1. Fina bilder! Inte ofta man stöter på ett hackspett bo. Misstänker att det finns runt mej också för jag har flera hackspett som dundrar på här året runt... /inger

    SvaraRadera
  2. Jag misstänker att det är just detta par som äter slätt hos oss också och som håller på att hacka sönder tallarna (låga buskar)där fågelmaten finns!Kan inte förstå om de tänker försöka göra bo i en 4-5 cm tjock stam...

    SvaraRadera