BuzzadorBLOG

torsdag 25 november 2010

Jag tror att någon har varit på Öra

Har hunnit med en massa den senaste veckan fast det har varit både snöyra och kallt. I går kväll var vi till Näfsby skola på informationsmöte om byggnadsplanerna på Öra. Ja, jag har nog nästan inte hört på något värre vilka visioner och planer som finns, oj, oj... En massa stora hus i glas och med många våningar och i olika etage, även hus på vattnet med flytande trädgårdar, skola, dagis, affär, restaurang, kallbadhus lekparker, fotbollsplan, ja jag vet inte vad! Man skulle tro att det att planerna gällde något exklusivt område i Stockholms närhet och inte på Öra...
Kan nog inte tro att detta blir verklighet.
I tisdags kväll var det kråkting i Svartsmara i värsta snöyran. Jag måste riktigt skratta när jag tänker tillbaka på det, för det var så trevligt och så roligt att träffas och kraxa.... Ett lite missöde måste jag berätta om, vi åkte fem st i en av bilarna och när vi väl var framme hoppade vi alla ur ( trodde vi), men en stackare som satt vi ena sidan bak hann väl inte ut med detsamma och bilen hade barnlås på den sidan och sen låstes bilen utifrån centralt.... Vi gick in och blev mottagna med stora famnen och vi började prata, då undrade värdinnan, är inte" Zorn den andra " med? Jo sa vi, men var är hon? Vi började se oss omkring inne i huset och sen kikade vi ut, ja där sitter hon inlåst i bilen! Hon hade just tänkt ta fram telefonen och skulle ringa oss då vi bara gick in och inte hade märkt att hon blev kvar inlåst och ingen brydde sig, ja, ja så kan det gå.

Karta över Öra projektet ( lite ändringar hade införts från denna )

Gamla militärbron som går över sundet från våra stugor ( Norrängs stugorna) till Öra.

Öra från vår sida sett.

1 kommentar:

  1. Kanske, om det byggs ett rosa hus på Öra, att det passar som pensonärsboende för kråkorna!?

    SvaraRadera