BuzzadorBLOG

söndag 14 november 2010

Gnällspiken och mörka hösten...


Jag gillar inte höst och mörker alls! Det är inte mysigt när det är mörkt ute och brasan brinner i spisen! Jag gillar inte att ta en massa varma kläder på mig! Jag uppskattar inte när bladen på träden får gula och röda färger, marken lyser grannt! Jag gillar inte heller kala bladlösa träd och buskar! Is på bilrutorna är inte roligt! Ja, vad mer negativt kan jag hitta på??
Förresten grattis på Farsdag!
Jag njuter när dagarna börjar bli ljusare och längre! Jag älskar vårgrönskan fast ögonen kliar och näsan rinner! Finns inget bättre än takdropp! Vad det är härligt när man kan hoppa och sprätta i vattkärr på vägen! Det är toppen att kunna göra små diken och leda bort vatten från sänkta ställen! Finns inget så vacker som blåsippor som sticcker upp i det gamla grå gräset! Slutligen det finns inget som doftar så gott som rentvättade lakan som torkat ute för första gången på våren!
Morsdag är förresten på våren!

1 kommentar:

  1. Jag håller med dej, du låter som en riktig gnällspik! -men om 35 dagar cirka går vi mot ljusare tider!!!!!!

    SvaraRadera