BuzzadorBLOG

söndag 24 oktober 2010

IFK kvar i ligan


Det var en spännande fotbollsmatch i Mariehamn i lördags. Det gällde ju att hållas kvar i ligan. Matchens första mål gjordes ju av IFK men i fel bur (självmål), det va så man kunde spricka med mindre... Flera matcher spelades ju samtidigt och alla bottenlag låg så nära varandra, så alla resultat var avgörande. Mellantidsrapporter från det andra matcherna kom in och ibland så skulle Ifk hålla sig kvar, i nästa minut var det kval att hållas kvar och isen blev det bottenplats och ut ur ligan! När alla matcher var färdigt spelade så blev det klart att IFK kom på tolvte plats och blir kvar i ligan trots förlust med 1-2.
Jag har riktigt ont i mina magmuskler i dag som jag spände mig och höll andan under matchen...
Lite extra hejade jag på Mate Dujilo som påminnde mig om vår resa till Zadar, hans hemstad.
När vi var där satt vi i taxin och pratade om honom och taxichauffören hörde det och sken upp och frågade "the footballplayer"? Yes, svarade vi och berättade vi kom från den plats som Mate spelar nu. Chauffören blev eld och lågor och talade varmt om Mate och berättade även att han hade skjutsat honom till flyget för en månad sedan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar