BuzzadorBLOG

fredag 1 oktober 2010

Bjuden på middag m.m












I går kväll blev jag bjuden av mina ex kollegor på avskedsmiddag till Havsvidden. Vi åt jättegod mat och drack gott vin. Det bjöds både på förrätt och varmrätt, men el chefe sa bestämt till att det blir ingen efterrätt ( jag som alltid gillar efterrätt så mycket), jaha, tänkte jag dom tycker att hon nog ätit tillräckligt med efterrätter redan...
Efter Havsvidden bar det iväg till jobbet och där var det dukat med åtskilliga tårtor, pajer, bullar och kakor som mina gulliga ex arbetskompisar fixat. Det bjöds på champagne och oxå annat tilltugg, jag var så mätt så jag rullade hem....
Det skulle ju förstås vara överraskning vart vi skulle fara och äta, men nyfiken som jag är av naturen så googlade jag på maträtterna som fanns att välja mellan för att förbeställas, ja och då hamnade jag till restaurangen på norra Åland.
Jag fick en fin ryggsäck med stol och ett fint kort av arbetskompisarna och en Aarika träbock från anstalten jag varit " intagen på " i över 40 år.
Kvällen till ära så bjöds vi på en vacker solnedgång.

2 kommentarer:

  1. Ja, solnedgången är verkligen vacker och fin är också huvudpersonen Konstigt att alla andra liknar sig men inte man själv... tycker maggan

    SvaraRadera
  2. Nej du är ju snyggare än vanligt!!!

    SvaraRadera