BuzzadorBLOG

lördag 21 augusti 2010

Naturligt skryt






Tänkte idag visa lite bilder från naturen (och fönsterbrädan), först min fina porslinsblomma som blommar för andra omgången i sommar med 10-15 nya blomklasar, tidigare på sommaren hade den 20-25 blomklasar, den blomman ger mig tack för vattnet och det är all skötsel den får.
Några av mina orkider blommar för fullt ( andra inte). Vinrankan har brett ut sig och är jättestor med en massa vindruvsklasar, tur att jag fick gubben att såga hål i altangolvet så jag kunde plantera den i en lä innerknut. Den här påfågelfjärilen har fladdrat färdigt för den hittade jag inomhus och då var den inte vid liv, tidigare har jag sett den flygande utomhus.
( den som är hundintresserad kan gå in på Tyras blogg http://nellyhuldatyra.blogspot.com/ )

2 kommentarer: