BuzzadorBLOG

lördag 14 augusti 2010

Hjälp! Vad är det för mask (inälvsmask?) ??



Idag behöver jag hjälp att av er bloggläsare, vad är det för mask jag hittade i regnvattenbaljan i dag?
Jag tog upp vatten för att vattna mina blommor och helt plötsligt ser jag denna mask 70 cm lång och 1,5 mm bred som simmar i vattnet!! Jag blev helt ifrån mig så äcklig var den! Tog upp den och började syna den, det såg ut som den hade ett litet huvud i båda ändarna... Sprallade på och var glad, inte hjälpte det att man krossade huvudena på den heller, den var lika pigg ändå! Till slut kokade jag upp vatten och hällde över den, då äntligen slöt den sina ögon. Jag vet inte vad det kan vara men tänker att det är någon inälvsmask som kommit genom stuprännan efter att fåglarna skitit på taket eller??

1 kommentar:

  1. Det är en riagellomask. Kan bli upp till 1.5 meter långa. Helt ofarliga och snälla individer

    SvaraRadera