BuzzadorBLOG

lördag 6 februari 2010

Lördag hemma hos oss...




Jag har suttit i klädkammaren halva lördagen och "gått igenom" lakan, dynvar, dukar, handdukar och gamla gardiner i MASSOR. Vikt, travat, slätat och tänkt att jag nog ska plocka bort och slänga en del, men den samlare som jag är och så har jag så svårt att göra mig av med något så det blev att det mesta packades dit igen. Gubben hade nog ingen riktig lust att komma och hjälpa till för det var ju fotboll på Tv och dessutom så spelade favoritlaget Liverpool. Han fick i allafall ge mig en hjälpande hand när jag var uppflugen till översta hyllan, så det så! Hunden hon ligger och gnäller under en filt och vill ut och fria, det är snart för sent att skaffa valpar då hon blir tio år i vår, så därför är hon väl lite extra nojsig .
Nu frågar gubben om jag bloggar, i såfall ska jag bjuda ut lite gamla gardiner, lakan och handdukar, tycker han som har lite lättare för att sortera bort.
I morgon söndag ska jag sortera bort kläder som hänger på klädstången, där ska det minsann minska!

3 kommentarer:

  1. Ja, för snart är kläderna för stora också!

    SvaraRadera
  2. Känner igen sig i allt utom fotboll! För på vår tv har det aldrig setts på fotboll. Dom där gamla gardinerna kan vara svåra att slänga, slände nog en del när jag flyttade men plockade ner i lådor som står inne i gamla huset och när dom stått där några år kanske jag kan elda upp dem...

    SvaraRadera
  3. Jag sa nog att ganska mycket borde slängas, men si det kan behövas i framtiden, trots att det mesta legat många år orört :9

    SvaraRadera