BuzzadorBLOG

lördag 12 december 2009

Jag börjar förstå att julen närmar sig.



Faktiskt så börjar jag förstå att det snart är jul. Det började nog i går då det snöade för fullt en liten stund, dessutom med jättestora snöflingor. Snö, ja då är det nog bäst att börja förbereda julen... jag puffade lite på gubben ( som gillar att baka) och frågade vad för sorts kakor tänker du baka i år då? Sen har det bara rullat. I går bakades kolakakor med julsmak och sedan rörde jag ihop pepparkaksdegen som fick vila tills idag, då de bakades ut och gräddades ( brände första plåten), fortsatte med att baka bullar och inte nog med det jag fick gubben att baka en mjuk kaka som oxå brändes lite, så den häver vi väl i oss i kväll!
Nu har vi slut på äggen, margarinet och mjölet så vi håller nog upp med bakandet i kväll och ser på Robinson istället!

2 kommentarer: