BuzzadorBLOG

lördag 28 november 2009

Fy s...n vad mätt jag är!


Ja det är vad vi hörde inifrån toaletten av en annan gäst på Geta bergen. I kväll har tre från vår familj och gubbens två bröder med käringar( inte kärringar) och svärmor varit och ätit julbord och det var i mesta laget. Massor, massor med alla sorters mat från sill, lax, köttbullar till ingefära pannacotta, choklad delikatesser. Det är så förrädiskt när man plockar åt sig bara små smakprov och ändå blir tallriken rågad, tror att det säker fanns flera hundra olika sorter. Nu är jag så proppmätt att jag inte kan böja mig och har mat upp i halsen! Hur ska man bära sig åt för att kunna njuta av alla läckerheter?? Man blandar allt på tallriken och vet inte riktigt vad man äter! Man borde kanske äta stående vid bordet och plocka med tandpetare en munsbit från varje fat. Om en vecka skall jag äta julbord igen orkar jag med det?

2 kommentarer:

  1. Mumsa på ni som kan. Åt lite jansson och sill på lilla jul. Nu tänker jag inte äta julmat förren på julafton. Och i år hoppar jag över den där lådan som det står 'Paradis' på. Det går trögt ändå fast man försöker hålla måttet.../inger

    SvaraRadera
  2. Du har orning med dig du å så går du ner i vikt oxå! Ha det så bra iallafall!

    SvaraRadera