BuzzadorBLOG

söndag 14 juni 2009

Fullt håll igång!




















Jag har hunnit med mycket sen sist. På fredags eftermiddagen hämtade vi Norran och skulle föra henne till hemlig ort på middag. Vi tog bussen ut till Eckerö och Elviras restaurang och där åt vi gott och hade trevligt bara värre. Vi kraxade lite om vår kommande resa, vart skall vi fara, till Kroatien, Tyskland, Sverige eller...... Förslagen var många och inte kom vi fram till något vi kunde enas om, kraxiga kråkor som vi är!
På lördags morgon påbörjade vi nästa resa med järngänget till Kökar och Källskär. Vi startade på nytt från bussplan med buss o sedan vidare till Kökar med Gudingen. Vi åkte utflyktsbåt till Källskär där vi promenerade runt på stenar och berg och besökte grevens " sommarstuga" bland blommande rododendron och andra fina växter. Synd var att vi inte gick till Kannan som jag väntat så på att få se och fotografera ( vi såg den på avstånd från båten som gjorde en tur dit), lilla guiden trodde att vi gamlingar skulle ramla och bryta sönder oss på de hala bergen, men si vi håller nog vi och är stadiga på benen ( trots lilla pluntan), vi är ju ett järngäng av gamla fotbollsspelare som haft och har krut i dojan.
Tillbaka på båten blev vi serverade pastasallad, kaffe och morotstårta.Vädret var inte riktigt det bästa men vi kunde vara ute utan att bli alltför våta.
Tillbaka i stan fortsatte vi till Knorring för att äta nattmacka ( fast jag hade nog hellre gått hem och ätit macka, men jag föll för trycket och följde med fast jag var trött).
I morgon börjar nästa vecka med nya aktiviteter, hur ska sen lilla jag orka fira midsommar? Jag tror att jag bara ska ligga och dra mig i en solstol och gubben får passa upp mig och ungarna ska va tysta och snälla och massera lilla mamma.


4 kommentarer:

  1. Tror nog hon fått något om bakfoten, ligga och bli uppassad :) Nej hon ska nog jobba...

    SvaraRadera
  2. De där gobbarna till vänster på bild nr 4 känner jag igen!! Den ene liknar min mormor och den andre liknar morfar...Hur går det ihop?? *S*
    Tycker mig känna igen några utav damerna också.. Och skymtar jag inte min "Kotte" där, eller har jag fel??

    SvaraRadera
  3. Jag kan förstå att de där gubbarna liknar på din mormor och din morfar, de kanske är lite släkt. Så du har inte glömt Kotte ännu??

    SvaraRadera
  4. Nä, nä...Kotte kommer jag nog aldrig att glömma. Vi har ett visst band emellan oss han och jag. *S*
    Hans knä var bäst när jag var liten ;)

    SvaraRadera