BuzzadorBLOG

tisdag 26 maj 2009

Ser allt i ett rosa skimmer...



Första dagen med läkt operationssår. Det är snart 6 veckor sedan operationen och först idag verkar såret gått fast! Nu måste jag vara extra försiktig så jag inte sträcker upp det igen. En bit av såret har faktiskt varit fast förut men så sträckte och hängde jag lite i trappan för att jag hade något som stretade och gjorde förbaskat ont i ena sidan ( den som läktes först), jag tänkte att det är sammanväxtningar och det ska jag nog se till att jag fixar. Men, men så känsligt var det att en liten bit gick upp på nytt! Men som sagt nu verkar allt vara fast, tror jag....
Det är verkligen frustrerande att bara gå och ta det lugnt och inte pyssla med en massa som behöver göras som t.ex rensa ogräs i landen, hacka lite här, gräva lite där, tvätta fönster m.m.
Nej jag har legat i sängen många gånger per dag och " vädrat magan" så det ska växa ihop bra. Att sitta i flera timmar har straffat sig då har inte såret mått bra och backen har gått i.
Värst under denna " sårtid " har bilresorna in till stan och till Eckerö varit p.g.a. väggbyggena som varit hoppiga, då har magen oxå hoppat och det är bara att försöka hålla fast den men det har faktiskt känts som allt skulle slitas sönder!
Nej nu tänker jag avsluta min operationshistoria och inte bara gnälla utan börja tänka i rosenrött!

2 kommentarer:

  1. Så glad för din skull :) Puss bästa mamma

    SvaraRadera
  2. JA inte kan man påstå att man avundas dej!
    Lycka till nu..../ Lotta

    SvaraRadera