BuzzadorBLOG

torsdag 21 maj 2009

Kråktinget på födelsedagsuppvaktning




I går kväll bar det av till Geta för att bjuda Brändö Terran på fylla jämnt middag. Först promenerade vi på Höckböle ängarna som var riktigt i sin vårskrud. Sedan for vi till Pettas och åt middag. Förrätten bestod av nässelpaj, till varmrätt blev det pesto och getost inbakad kycklingfile och till efterrätt åt vi pannacotta med havtornssås. Maten var jättegod och jag åt så jag var så övermätt att jag låg vaken nästan hela natten. Hela kråkskocken var samlad och vi kraxade på och hade trevligt som vanligt.





Idag skickade jag upp gubben i björken! Vi har en stor vacker björk på vår gård men nu har den växt så den skymmer solen vid kaffetid och det är ju lite synd att hela altanen ska vara skuggig mitt på dagen.

Trädkramare som jag är så kunde jag inte gå med på att såga ner björken , nej någon annan lösning måste finnas, så gubben fick ta förlängda stegen och klättra 10 meter upp i toppen och såga bit för bit och kvist för kvist till solen kunde nå vår altan. Björken är nog inte så snygg just nu men jag tror att den växer till sig om ett år eller två.

Mest rädd var jag ju att gubben skulle ramla ner när han vingla på med sågen i högsta hugg där uppe och inte lydde han mej att sätta på sig ett bälte och binda fast sig stadigt i ett rep i en gren där uppe! Jag hade nog hjärtat i halsgropen fler gånger och en gång rasslade det bra och då kom elsågen ner, det gick oxå bra för den slog ej i marken då den satt fast i sladden.

Så i morgon ska vi dricka kaffe i solens sken.

2 kommentarer:

  1. Kan man säga att det var ett riktigt kråkting? -allafall var det riktigt stiliga kråkor!

    SvaraRadera
  2. Idag skulle vi ju dricka kaffe i solens sken men se på den det regnade ju...

    SvaraRadera