BuzzadorBLOG

torsdag 10 maj 2012

Våren är bäst!

Våren är för mej den bästa tiden, jag älskar grönskan och att naturen riktigt exploderar av liv!
Tidigare år så har det funnits ett litet minus i denna blomstertid och det är min pollenallergi med kliande ögon, snuva och nysningar.... I år mina vänner har jag inga känningar alls och det beror antagligen på att jag tar kortisom både i tabletter och ögondroppar för mina andra krämpor....
Så det finns inget ont som inte har något gott med sig! Därför njuter jag lite extra av våren i år!


                                          Dessa gulsippor växer vid sjön bakom vårt hus....


                                        ....och vitsoppor finns där i massor....


    ...och här är stigen som leder ner till sjön.


                                         Eldat har vi gjort så det slagit gnistor, inte här i stan förstås!


Fågellivet är också väldigt intressant, i stan har vi en massa holkar, i Eckerö råkade vi nästan trampa på detta gräsands bo med ägg i, så klart lämnade vi det i fred och har även sett att den blivande mamman återvänt dit! Hon har fått lite bröd- och kexsmulor som tack för att vi fick fota det!  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar