BuzzadorBLOG

lördag 26 maj 2012

Rund om baken med för mycket kakor...




Oj, vad tiden har gått och jag har inte bloggat på över två veckor, då var det vår och nu är det sommar, nästan i alla fall!
I dag blir det midjemåttet som kommer på tal. Jäklar, mina förutsättningar att hålla vikten jag kom ner till -15 kg nästan..... Det gick så bra att lämna bort alla bullar och kakor till vardags, inget godis, utom nån enstaka bit mörk chocklad och jag åt bara den vanliga maten utan några mera konstigheter. Ingers linssoppa nån gång som satte fart på förbränningen. På ett år så försvann alltså 15 kg, sen blev jag lite sjuklig och fick lov att börja ta en massa Kortison, bl.a som gjorde att jag fick en sån matlust av att jag bara frossade i allt både nyttigt och onyttigt. Kilona kom inte genast men nu kommer dom 1 kg per månad och inte kan jag lämna bullarna heller, nästa vecka säger jag och nästa vecka säger jag likadant...Alltså  + 6 kg de senaste månaderna :(

1 kommentar:

  1. Ja den där vikten! Evigt kämpande. Nu är mitt mål att inte gå upp men helst vill man kunna gå ner lite på samma gång. Så för mej gäller det att inte ge efter, men men nån glass unnar jag mig men inte kaffebröd. Där är jag stenhård.
    Så skall jag försöka cykla mer men när Lennart är hemma är det full fart på annat som båthusbygge bl.a. Tycker det är bra att han går på jobb för då får jag hålla mig till mina soppor och sallader.
    När han är hemma blir det lite mer mat om man säger så. Hoppas du har blivit frisk nu från dina krämpor och att du får en fin sommar /inger

    SvaraRadera