BuzzadorBLOG

måndag 5 december 2011

Det rullar på, men är allt klart till jul?



Oj, vad vi har jobbat de senaste veckorna!! Vi började ju med att spika in nytt tak i "salen", sen har det bara rullat på.... Jag kom med det blygsamma förslaget " nog hinner vi väl tapetsera om till jul också?? Jag behövde bara säga det så tog gubben tag i en vävtapetvåd och rev ner... Ja sen har det bara rullat på, slitit och rivit ner tapeter, plockat bort lister m.m. For runt i stan och kollade på tapeter, beställde ( fegade och tog diskreta som är lätta att sätta upp). I onsdags på eftermiddagen fick vi tapeterna och på kvällen började vi hänga upp, i går klockan 21 var rummet klart, hipp, hurra!!! Det var jätteroligt att tapetsera, kanske för att det var jag som gjorde det och gubben fick passa upp på mig, måla klister på väggarna, hämta det ena och det andra, annars brukar det vara jag som är hantlangare... Vi har jättefina tapeter, som gick lätt att sätta upp, man kunde lossa upp och dra lite i dem om det behövdes och inget mönster att passa. Det var så roligt att jag blev riktigt uppspelt och kunde knappt sova på nätterna utan längtade att få gå upp och tapetsera! Dessutom har gubben målat fönstrena vita!

Vi tänkte när allt är flyttat,bortplockat, stuvat och oredigt så borde väl också golvet slipas samtidigt, så nu väntar vi bara på att slipgubbarna ska komma, de lovade att komma före jul och då inte precis dagarna före jul... vi får se.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar