BuzzadorBLOG

söndag 10 april 2011

Gubben är inte bra i huvudet!






Så här mitt i vårtider har jag gubben går på halv maskin efter att han varit till huset höjden och blivt lite ikarvad... Det gick nog bara bra och han kom hem på kvällen och tutta bredvid mig! Men igår var det långt i från bra, då kunde han inte vara uppe, utan höll bara i huvudet/nacken de stunder han var uppe, huvudet var helt ok när han låg ner. Lite doktor som jag är så ställde jag genast diagnos, biverkningar efter ryggbedövning som beror på att ryggmärgsväska runnit ut. Jag ordinerade honom att dricka så mycket som möjligt, det kan hjälpa har jag läst. I dag känns det kännas bättre men han är inte riktigt bra i huvudet ännu!
Har just varit på promenad med hunden, annars brukar ju gubben ge sig iväg på promenad innan jag hunnit vakna. Vad roligt det är med fågelsång i buskarna och att all snö snart har försvunnit, jag har då verkligen ledsnat på snön riktigt ordentligt. Katten har varit sur på snön hela vintern ( benen har inte räckt till) men nu kan hon börja gå ut igen och ligga och jäsa i solen.

2 kommentarer:

  1. Jag hoppas gubben kryar på sig. Men vad är det för fågel du har i buskarna!!! Är det sädesskvättaren???/inger

    SvaraRadera
  2. Tror att det är en gråsiska eller möjligen en hämlping...

    SvaraRadera