BuzzadorBLOG

lördag 12 september 2009



Livet just nu är bara gamla bagarstugtaket, gubben och jag har varit där för tredje dagen i rad och fixat på taket. Vi har tagit bort taktegel, spikat nya ribbor och satt på ny takfilt. Så inget intressant har hänt i mitt liv de senaste dagarna. Drottning Nelly är med och ligger på vakt och spanar på grannarna men snäll som hon är så går hon inte från gården och oss. Idag blev jag så full i skratt när hon kom gående och såg så finurlig ut och hon var längre i nosen än vanligt, jag stoppade in ett finger i hennes mun, gissa vad hon hade i munnen ? Jo ett plommon som hon inte riktigt visste hur hon skulle äta, det fanns ju en kärna inuti, så jag visade henne att spotta ut den och hon nickade och förstod. Hoppas att hon inte äter för mycket av plommonen som ligger på marken då hon har så känslig mage. Hon är så klok och snäll den hunden, är nöjd med det mesta!
På måndag blir det kråkting i mörka skogen i Finström, det är länge sedan vi träffats och fått kraxa så det ser jag fram mot och det är alltid lite speciellt att fara dit och ha ting!

1 kommentar:

  1. Vad vacker och klok hon är. Våra djur dom förstår oss på pricken och ju äldre dom blir så vet dom precis hur dom får oss att smälta./inger

    SvaraRadera