BuzzadorBLOG

måndag 12 maj 2014

Ha, ha jag fick min vilja genom!

Det är länge sen jag bloggade sist.... men livet går vidare.... djuren är för snälla.... ungarna är inte alltför snälla, midjemåttet har minskat lite.....  och nu har jag fått gubben övertalad att samarbeta med mej!
Vårt stora fem meters blodplommon träd på framsidan av huset dog i fjol.... Fåglarnas älsklingsträd, där de satt och kvittrade, åt sina frön och nötter, där hackspettet hade små gropar att sätta jordnöten i, som den sen hackade i sig. Vi väntade ett år med att såga ner det för att se om det skulle återvända till livet, men det var stendött! Så det fanns inget annat att göra än att såga ner det. Mitt hjärta värkte när jag tänkte på mina stackars fåglar.... I kanten av vårt ena trädgårdsland finns ett stort fläderbärsträd som har växt och blivit flera meter högt, tar all näring från trädgårdslandet och skuggar.... Tänk om det kunde flyttas ut mot gatan och bli till nytta och nöje... Jag klarar ju det inte själv, gräva upp rötterna och flytta ett fyra meters träd, gräva bort den gamla stubben och rötterna... Jag lade fram förslaget till gubben som inte tyckte att det var så bra ide men efter några dagar började han gräva.... Ikväll var det uppgrävt och sen skulle det flyttas... lite för tung att släpas, då kom jag på att bakom vår gamla lekstuga stod en gammal lådbil/flak från det ungarna var små, jag drog fram kärran och trädet skulle få  åka till framsidan! Jag drog kärran och gubben knuffa på!

Klart för start!

 Hej vad det går!

 Första etappen klar, nu skulle trädet ner i gropen 

Allt går om man vill!


Trädet på plats i gropen, vattnat och färdigt fixat!

Tror nog gubben är nöjd också med trädplanteringen, fast han ser lite böjd ut när han går...

 Skall bli spännande att se i morgon om fåglarna gillar sitt nya träd!

1 kommentar:

  1. Väntar på första nordliga vinden så får vi se hur det ser ut.....

    SvaraRadera