BuzzadorBLOG

söndag 2 februari 2014

Pepparkaksdieten är fantastisk!



Nu skall jag berätta om den alldeles nya " gå ner i vikt " metoden jag börjat med för snart en  vecka sedan. Det är jag själv som kommit på denna fantastiska diet. Det går ut på att man äter precis som vanligt men ändå inte för mycket och inte så mycket av det man vet att det är alltför mycket kalorier i, som feta såser o röror och så äter man ganska mycket grönsaker. Jag har ju det senaste åren fått ganska många kilon för mycket.... och det beror nog på mitt bull och annat kaffebröds ätande som jag inte riktigt kan låta bli! Jag bestämde att nu måste jag ta tag i bullbegäret och så blev det denna strategi. Jag bestämde att inget kaffebröd förutom en pepparkaka till kaffet på dagen om jag går neråt i vikt eller om vågen står stilla. Jag väger mig varje morgon och ser efter om jag får en pepparkaka till kaffet eller inte.... Man tänker mycket mer på vad man äter, stoppar inte i sig en massa onödigt och tänker efter och funderar om man ska få en pepparkaka till kaffet i morgon igen....
Denna vecka har gått bra, jag har fått pepparkaka till kaffet alla dagar! Rapport: dag 1 -300gr, dag 2   -300gr, dag tre -200gr, dag 4 +- 0, dag 5 - 100 gr, alltså 5 dagar och - 900 gr! Kom inte och påstå något annat än att denna diet med pepparkaka är fantastisk!
Jag rör mig ungefär som vanligt och det är inte överdrivet mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar