BuzzadorBLOG

torsdag 17 oktober 2013

Då gick proppen...



Den nästan dagliga visan i vårt hus, vuxne sonen som bor hemma sitter på sitt rum och spelar FIFA, vi ropar " kom ner o äta maten är klar", han svarar " ska bara spela matchen färdig först",  jaha. Efter 10 minuter "kom o ät nu, maten kallnar"," har bara lite kvar av matchen" efter ytterligare 10 minuter " nu är ju maten kall" ropar jag, "kommer snart".


Men nää, då bestämmer sig morsan för att skruva ur proppen i elskåpet, sagt o gjort. Sonen kommer ner     ( det hjälpte alltså), jag säger ingenting utan antar att han skruvar i proppen igen när han går upp efter maten....


Nästa dag reser jag i väg till Kroatien, dagen efter ringer gubben "frysboxen i förrådet har stannat", jäklar då har den gått sönder tänker jag..... "jag fick igång den igen, då jag skruvade lite bland propparna" sa han... vad bra "håll koll på frysen att den inte stannar igen bara". 
Då börjar tankarna komma, proppen jag skruvade ur, skruvade någon i den igen, knappast, frågar sonen då jag kommer hem om proppen, nej han har inte skruvat i den... och det slocknade heller aldrig i hans rum...

Alltså jag skruvade ur proppen till förrådet och frysboxen, och den förblev urskruvad när jag for i väg till Kroatien!

4 kommentarer: