BuzzadorBLOG

torsdag 27 december 2012

Jag har fått lite hopp nu.....

Jag är fortfarande trött på vintern o snön men har fått lite hopp nu då det riktigt regnade i morse så både jag, gubben och hundarna blev blöta! I går såg jag nästan gult (av tussilago) då jag hörde takdroppet....
 
....mina ben räckte inte till i snön för några dagar sedan, julgran blev vi illa tvugna att köpa och den är  FUL, kostade 40 euro också :(... men vad gör man, inte kan man ju skotta väg in i skogen där vi brukar hugga våra vackra granar.
 
 I dag har vi haft oplogat hela dagen på vår gata och framkomligheten har inte varit den bästa med nästan halvmeter djupa spår! Ikväll kom traktorn och skrapade bort det mesta i allfall.... 

Nu har jag vintergnällt igen och det tänker jag nog göra ända till det börjar bli vår!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar