BuzzadorBLOG

tisdag 19 juni 2012

Gräset är grönare hos grannen....

I dag har jag varit hos olika grannar och kikat i deras trädgårdar och på andra diverse spännade grejer!

Hos grannen i stan träffade jag på denna klump i ett äppelträd, försök att gissa vad det är....

det var inte bara i äppelträdet som dessa varelser var, det surrade också på stenarna i närheten!

Jag måste klä på mig ordentligt för att kunna snoka och fotografera bisvärmen!

Det är inte bara bin som finns i den trädgården, det finns också rarbarber som är stora och frodiga, hemma hos är dom små och klena....

och hemma hos oss har inte Klematisen ens tänkt på att börja blomma ännu, hos grannen är de så här tjusiga...


Grannen i Marby han kan trava han, och fint klyvd är veden, vår ved är oklyvd ännu...

... och rhodedendronbusken blir man nästan bländad av!


Men denna skönhet finns hemma hos oss! Nu är jag inte riktigt ärlig för gubben springer och plockar dem medan dom är gula!

1 kommentar: