BuzzadorBLOG

onsdag 25 januari 2012

Det börjar ljusna för mig!


Tänkte att jag måste uppdatera och berätta att det går mot ljusare tider, både med min hälsa och också vad det gäller dagslängden...
Som ni förstått så har jag inte mått bra sedan i början av december, då började jag få huvudvärk som inte gick att få bort, inte min vanliga migrän som jag har dragits med hela halva livet... Huvudvärken bara tilltog, bakhuvudet värkte, näsan värkte och sved, täppte fast, tänderna värkte och jag måste ta värkmedicin oftare och oftare, till slut hjälpte inte ens en massa värktabletter! Sov gjorde jag nästan inte alls med denna värk... Jag sprang hos hälsocentralens jourläkare från mitten av december ( olika läkare fick jag träffa), in på akuten några gånger då jag inte stod ut... Fick lite olika tänkbara diagnoser varje gång... som Hortons huvudvärk, allergi, borrelia m.m. Faktiskt så togs nog alla tänkbara röntgen, datortomgrafier, ryggmärgsprov och hundratals blodprov, men inget visade något avvikande.
Sen när också sänkan börja stiga ganska kraftigt så började det hända lite mer och jag blev intagen på medicin avd. i 8 dagar( med lite permissioner över bl.a. veckoslut). Den senaste teorin är just nu att jag ev. har en inflammation i huvudets pulsåderkärl. En provbit har tagits ovanför tinningen och skickat för undersökning och svar kommer om kanske en vecka. Hård Cortison medicinering har redan satts in, för denna åkomma kan förstöra synen helt! Cortisonet har gjort under och sen jag började med Cortison har jag inte behövt ta en enda värktablett, sänkan sjunker och jag mår mycket bättre, men nog trött och svag i benen!
Ja, dagarna börjar ju också bli längre och ljusare, jag har t.o.m. varit uppe och lyckats fota en soluppgång, det är inte likt mej, morgontrötta människa!

1 kommentar:

  1. Usch vad jobbigt du har haft det ! Hoppas verkligen på bättring för dig . Kram I från oss

    SvaraRadera